Ποιο είναι το μέλλον των σιδηροδρόμων;

greek 28/11/2011
Τα τρένα δεν έχουν αλλάξει πολύ τα τελευταία 200 χρόνια μετά από την εφεύρεση των μεταλλικών τροχιών όμως νέες τεχνολογίες που ετοιμάζονται υπόσχονται μεγάλες αλλαγές στους τρόπους μεταφοράς.

Ένα προσωπικό αυτοκίνητο που σας μεταφέρει μόνο του στον προορισμό σας μπορεί να ακούγεται σαν επιστημονική φαντασία αλλά τα νέα οχήματα στο αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου κάνουν ακριβώς αυτό, σας μεταφέρουν από το πάρκινγκ στον τερματικό σταθμό γρήγορα, εύκολα και αυτόματα.

Η ιδέα της Προσωπικής Γρήγορης Μεταφοράς, όπως ονομάζεται, συνίσταται στο να κάνει τις δημόσιες μεταφορές πιο προσωπικές, επιτρέποντας τα ταξίδια “κατά παραγγελία” με το πάτημα ενός κουμπιού, όλα ελεγχόμενα από υπολογιστές και συστήματα laser.

Το σύστημα έχει προταθεί ως λύση για τα κυκλοφοριακά προβλήματα που θα προκύψουν στο μέλλον και αυτή δεν είναι η μόνη φουτουριστική ιδέα που έχει αναπτυχθεί.
Μια άλλη ιδέα είναι το Aero-Train, ένα τρένο που πετάει(!) και ταξιδεύει με 350 χλμ/ώρα σε ύψος 10 εκατοστών από το έδαφος.

Το όχημα χρησιμοποιεί μια τεχνολογία που είναι γνωστή ως ground-effect όπου αποφεύγεται η τριβή που προκαλεί μεγάλες απώλειες ενέργειας στα συμβατικά τρένα.
Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Tohoku της Ιαπωνίας ελπίζουν ότι αυτή η τεχνολογία θα είναι διαθέσιμη πριν από το 2020.

Υπάρχουν όμως ήδη κάποια τρένα που δεν ακουμπούν στο έδαφος. Τα τρένα Maglev, τα οποία ήδη χρησιμοποιούνται στην Κίνα, λειτουργούν σε απόσταση λίγων εκατοστών από το έδαφος. Το τρένο αιωρείται στον αέρα χάρη σε ένα μαγνητικό πεδίο και κινείται από μηχανές που, λόγω ελάχιστης τριβής, το κινούν με πολύ μεγάλη ταχύτητα έως 581 χλμ/ώρα.

“Οι ρόδες από χάλυβα πάνω σε χαλύβδινες ράγες υπάρχουν εδώ και 200 χρόνια και μάλιστα δεν έχουν αλλάξει πολύ από τότε”, λέει ο Richard Anderson διευθυντής του Κέντρου Σιδηροδρόμων και Μεταφορών στο Imperial College του Λονδίνου.
 
Οι περισσότερες κυβερνήσεις επενδύουν τεράστια ποσά για την κατασκευή σιδηροδρομικών δικτύων υψηλής ταχύτητας τα οποία υπόσχονται βελτίωση των μεταφορών και μεγάλα οικονομικά οφέλη.

Η Βρετανία σχεδιάζει να επενδύσει περίπου 32 δις λίρες σε ένα νέο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας που θα συνδέει το Λονδίνο με το Μπέρμινγκχαμ, το Μάντσεστερ, το Λίντς και τη Σκοτία.

Τί προσφέρει λοιπόν ένα δίκτυο υψηλής ταχύτητας;

Αν και φαίνεται περίεργο, η ταχύτητα δεν είναι το σημαντικότερο όφελος από ένα τέτοιο σιδηροδρομικό δίκτυο.

"Το σημαντικότερο δεν είναι η ταχύτητα αλλά η χωρητικότητα”, λέει ο Richard Anderson. “Τα καλύτερα μετρό και τραμ στον πλανήτη παρέχουν μαζική μεταφορά – μεταφέρουν πολλούς ανθρώπους πολύ οικονομικά. Οι εξελίξεις στην τεχνολογία είναι σημαντικές αλλά, μετά από την ασφάλεια, η χωρητικότητα είναι πολύ σημαντική.





Σε κρίσιμη κατάσταση βρέφος
Σε κρίσιμη κατάσταση βρέφος
Έπεσε από το καρότσι σε βόλτα με τον πατέρα του.
H Ευρώπη “στριμώχνει” το Facebook για τα προσωπικά δεδομένα
H Ευρώπη “στριμώχνει” το Facebook για τα προσωπικά δεδομένα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να σταματήσει τον τρόπο με τον οποίο το Facebook “στήνει αυτί” στις επικοινωνίες και συλλέγει προσωπικά δεδομένα των χρηστών.
Ωφέλη και κίνδυνοι από τα σπορ για τις γυναίκες
Ωφέλη και κίνδυνοι από τα σπορ για τις γυναίκες
Κάθε γυναίκα βρίσκει τρόπο να φροντίζει το σώμα της. Αλλες τρέχουν, κάποιες γράφονται στο γυμναστήριο.
Τελευταία Σχόλια